Dagen retter sig mod dig, som:

  • ved, du er forælder til et barn med særlige forudsætninger, og som ved, barnet ikke lever op til sit potentiale – men ikke ved, hvordan du skal hjælpe. Du skal naturligvis deltage, fordi du ved, du har brug for redskaber til at hjælpe dit barn.
  • har et barn, som ikke trives, måske endda er under mistanke for at have ADD eller ADHD, men du synes ikke rigtig, det giver mening. Godt nok er dit barn ofte nærmest uden koncentrationsevne og præsterer ikke så meget skriftligt, men mundtligt er han/hun ualmindelig skarp. Du skal deltage, fordi det kan være i denne gruppe, dit barn passer ind. Måske er dit barn højt begavet, men begavelsen maskeres af en indlæringsvanskelighed, hvilket kan give dit barn en særlig skæv (ind)læringsprofil.
  • underviser børn. Underviser du mange forskellige børn, har du helt sikkert et højt begavet barn imellem dem – uanset om du ved et eller ej! Du skal deltage, fordi du gerne vil dine elevers bedste og erkender, du ikke har fået uddannelse i, hvordan du bedst tackler den her gruppe. Måske har du et forældre-samarbejde, som ikke lige kører på skinner og synes, forældrenes pointer omkring barnet ikke helt giver mening? På denne kursusdag kan du i et neutralt forum hører fagfolk med mange års erfaring dele ud af deres viden og erfaring.
  • på anden måde har ansvaret for børns dagligdag og trivsel. Forkert hjælp er dyr hjælp! Både menneskeligt og økonomisk. Nye input kan spare meget – både frustrationer og penge. Så kort kan det siges.